Dere må melde endring av styre til Brønnøysundregistrene. Dette gjør dere i det elektroniske skjemaet for samordnet registermelding via Altinn. Dere må legge ved kopi av signert dokumentasjon som viser valg av nytt styre. Det er bare de nye styremedlemmene som må signere skjemaet.
Artikler i denne seksjonen
- Hvem kan avsette styret og hvilke vilkår gjelder?
- Vi har valgt nytt styre. Hvordan skal vi registrere det nye styret?
- Hvilke regler gjelder for valg og oppnevning av styret? Er det vanlig at styret oppnevnes av andre organer?
- Når kan et styremedlem fratre fra styret?
- Har styremedlemmene personlig ansvar for stiftelsens gjeld?
- Finnes det retningslinjer for fastsetting av styrehonorar?
- Kan daglig leder være medlem eller leder av styret?
- Styremedlemmer i stiftelsen er ansatt i, eller har politiske tillitsverv i kommunen. Hva må vi passe på når stiftelsen skal kjøpe eller selge eiendom av/til kommunen?
- Hvor lang er styremedlemmers tjenestetid?
- Når vil et styremedlem eller daglig leder i stiftelsen være inhabil?